Argentinietis Alberto Ginastera buvo vienas originaliausių 20 a. Pietų Amerikos akademinės muzikos kompozitorių. Jo kūrybai būdinga argentiniečių muzikos folkloro motyvai, neoklasicizmo elementai, naujosios muzikos išraiškos priemonės (politonalumas, dodekafonija, sonorizmas). Pats A. Ginastera savo kūrybą grupavo į tris laikotarpius: „objektyvųjį nacionalizmą“, „subjektyvųjį nacionalizmą“ ir „neoekspresionizmą“. Vienas ryškiausių „objektyvaus nacionalizmo“ laikotarpio, o ir visos jo kūrybos pavyzdžių – baletas „Estansija“. Jame pagrindinis dėmesys skirtas gaučų (Argentinos ir Urugvajaus piemenys, kaubojai) tradicijoms.
Iš keturių charakteringiausių baleto numerių, 1943 m. A. Ginastera parengė orkestrinę šokių siuitą. Pirmasis – Los trabajadores agrícolas („Fermos darbininkai“) – greitas, kupinas veržlių akcentų šokis. Antrasis šokis Danza del trigo („Rytas. Kviečių šokis“) – lyriškas, melodingas siuitos intarpas, po kurio skamba energingas, fanfariškas, sinkopuoto ritmo šokis Los peones de hasienda („Galvijų piemenys“). Danza final („Finalinis šokis“) – temperamentingas malambo, kuriame perteikiama nuožmi šokių kova tarp gaučų. Konkursui įsibėgėjus, muzika įgauna pagreitį, tampa vis sudėtingesnė ir veda iki sprogstančios kulminacinės kūrinio pabaigos.
Ekspresyvią A. Ginasteros kompoziciją atlieka Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. Diriguoja maestro Modestas Barkauskas.
PUBLIKUOTA: 2021-12-18
ORKESTRAS: LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS
DIRIGENTAS: MODESTAS BARKAUSKAS